مهاجرت به اروپا|تعیین وقت سفارت

دریافت اقامت اروپا|ویزای شینگن|دریافت پاسپورت

مهاجرت به اروپا|تعیین وقت سفارت

دریافت اقامت اروپا|ویزای شینگن|دریافت پاسپورت

لغو قانون مهاجرت داکا

سه شنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۴۱ ب.ظ

دادگاه فدرال ناحیه کلمبیا (واشنگتن) روز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت (۲۴ آوریل) حکم کرد که دولت موظف است برنامه اخراج مهاجران داکا را متوقف کند و درخواست‌های جدید مهاجران داکا را نیز بپذیرد.

جان دی. بیتز، قاضی این دادگاه این برنامه را بدلیل «مغایرت با قانون» و «ابهام در نحوه اجرا» به مدت ۹۰ روز به حالت تعلیق درآورد و به وزارت امنیت داخلی اجازه داد که در صورت مخالفت با این حکم، توضیحات قانع‌کننده‌ای در مورد اخراج مهاجران و عدم پذیرش درخواست‌های مهاجرتی ارائه کند.

لغو برنامه داکا واخراج مهاجران غیرقانونی از اولویت‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده در زمینه برنامه‌های مهاجرتی بود. پیشتر وی و رهبران دموکرات کنگره آمریکا توافق کرده بودند تا برنامه داکا را غیرقانونی اعلام کنند.

داکا قانونی بود که در سال ۲۰۱۲ و در دوره ریاست جمهوی باراک اوباما، به تصویب رسید و به موجب آن کسانی که در زمان مهاجرت غیرقانونی به آمریکا زیر سن قانونی قرار داشتند، می‌توانند در این کشور به طور قانونی مشغول به تحصیل و کار شوند. لغو این برنامه می‌تواند بر شرایط زندگی حدود ۸۰۰ هزار نفر از کسانی که به «رویا پردازها» اطلاق می‌شود، اثر بگذارد.

حکم قضایی برای توقف تصمیم رئیس جمهوری ایالات متحده در رد درخواست رویا پردازها و اخراج آنها پیشتر در دادگاه‌های بروکلین و سانفرانسیسکو نیز صادر شده بود، اما هیچ کدام از آنها دولت را موظف به پذیرش درخواست‎های جدید نمی‌کرد.

منبع

سایت یورو نیوز

http://fa.euronews.com/2018/04/25/us-supreme-court-decides-on-daca-and-travel-ban

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی